Twój wizerunek to Ty
"Ludzie sukcesu wierzą, że ich sukces jest wynikiem wzajemnie
korzystnych relacji międzyludzkich, tak samo jak wynika to z
umiejętności technicznych i wiedzy biznesowej. Twoja komunikacja i
wizerunek, który przedstawiasz, tworzy pierwsze wrażenie – często
ostatnie – u ludzi, których spotykasz. Jakie kroki podjąć w budowaniu
relacji, na co zwrócić szczególną uwagę?
Przyjrzyjmy się czterem obszarom, które mają ogromy wpływ na Twój wizerunek i Twoją prezentacje jako profesjonalisty:
- wygląd,
- interakcje interpersonalne,
- komunikacja pisana,
- networking.
Liczy się profesjonalny wygląd
W tym miejscu dam Ci radę ubieraj się odpowiednio do stanowiska, na
którym chcesz być, a nie do stanowiska, które posiadasz obecnie. Jest to
rada dla ludzi, którzy chcą rozwijać swoją karierę. Nawet w obecnych
dniach, bardziej swobodnego ubioru w pracy Twój odpowiedni wygląd
przysłuży Ci się w momencie, gdy na horyzoncie pokażą się możliwość
awansu czy nowe stanowiska.
Profesjonalny
wygląd wyróżni Cię z pośród współpracowników, którzy mniejszą uwagę
przykładają do projektowania udanego wizerunku. Twoja interakcja
z współpracownikami i osobami, które spotykasz jest kluczem do Twojego
sukcesu.
Przemawianie do grup zwiększa Twoją pewność siebie
Na pewno pamiętasz, jak na studiach duża część Twoich kolegów i
koleżanek stwierdzało jednogłośnie, że boją się publicznych wystąpień,
że wtedy umierają. Jednak, wystąpienia publiczne, prezentacje na
spotkaniach i elokwentna wymowa w małych grupach może zrobić więcej dla
Twojej kariery, niż niemal, każda inna okazja.
Pamiętaj, aby w trakcie przemawiania niezależnie od ilości grupy,
tego kim są, w jakim celu się zebrali, mów jasno i prosto. Jeśli
zaczniesz używać wzorców wyrazowych, które do Ciebie nie pasują,
osiągniesz sukces w zmuszeniu siebie do bycia sztywnym i nienaturalnym.
Dbaj o swój wizerunek w formie pisemnej
Twoja autoprezentacja poprzez pisanie sprawozdań, emaili,
korespondencji, oraz wszystkich innych form komunikacji pisemnej jest
twarzą, która najczęściej przedstawia miejsce pracy. W korespondencji
emailowej przeważa język nieformalny. To błąd. E-mail w pracy jest
formalnym narzędziem komunikacji i powinien wyglądać jak formalna
komunikacja z powitaniem (Droga Mario), zamknięciem (Pozdrawiam
serdecznie) oraz podpisem, który mówi kim jesteś, jakie masz stanowisko,
w jakim departamencie pracujesz oraz adres pracy i numer telefonu.
Networking to sukces
Twój udany wizerunek wypracowany poprzez przemowy, spotkania twarzą
w twarz, komunikacji pisemnej oraz wygląd dadzą większe możliwości
w networkingu.
Networking jest to budowanie profesjonalnych, obustronnych relacji w
celu uzyskania przez obie strony wyznaczonego celu. Twój wizerunek i
komunikację, którą uprawiasz mają decydujące znaczenie w rozwijaniu
relacji w networkingu, a co za tym idzie sukcesu. Ludzie zawsze budowali
nieformalne sieci kontaktów, ale dopiero systematyczna budowa relacji z
zawodowymi przyjaciółmi i przyjaciółmi ich przyjaciół przyniesie
korzyści.
Jeśli pomyślnie rozwijałeś swój profesjonalny wizerunek poprzez
spotkania twarzą w twarz, komunikację pisaną i mówioną oraz wygląd,
Twoja kariera wzniesie się jak Dedal i dotrze do celu.
Budowa wizerunku, oczywiście pozytywnego traktuję jako podstawowy
element swojego biznesu. Dlatego, przykładam wagę do każdego z
wymienionych elementów robię tak dlatego ponieważ wizerunek osobisty tworzy się niezależnie od naszej woli, a wpływ na niego mają wszystkie nasze aktywności".
Źródło: http://blog.kazimirowicz.pl/emarketing/wizerunek/jak-budowac-wizerunek-osobisty/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz