wtorek, 10 lutego 2015

CHCESZ OSIĄGNĄĆ SUKCES W ŻYCIU ZAWODOWYM - ŚWIADOMIE KSZTAŁTUJ SWÓJ WIZERUNEK...

Twój wizerunek to Ty

"Ludzie sukcesu wierzą, że ich sukces jest wynikiem wzajemnie korzystnych relacji międzyludzkich, tak samo jak  wynika to z umiejętności technicznych i wiedzy biznesowej. Twoja komunikacja i wizerunek, który przedstawiasz, tworzy pierwsze wrażenie – często ostatnie – u ludzi, których spotykasz. Jakie kroki podjąć w budowaniu relacji, na co zwrócić szczególną uwagę?
Przyjrzyjmy się czterem obszarom, które mają ogromy wpływ na Twój wizerunek i Twoją prezentacje jako profesjonalisty:
  • wygląd,
  • interakcje interpersonalne,
  • komunikacja pisana,
  • networking.

Liczy się profesjonalny wygląd

W tym miejscu dam Ci radę ubieraj się odpowiednio do stanowiska, na którym chcesz być, a nie do stanowiska, które posiadasz obecnie. Jest to rada dla ludzi, którzy chcą rozwijać swoją karierę. Nawet w obecnych dniach, bardziej swobodnego ubioru w pracy Twój odpowiedni wygląd przysłuży Ci się w momencie, gdy na horyzoncie pokażą się możliwość awansu czy nowe stanowiska.
Profesjonalny wygląd wyróżni Cię z pośród współpracowników, którzy mniejszą uwagę przykładają do projektowania udanego wizerunku. Twoja interakcja z współpracownikami i osobami, które spotykasz jest kluczem do Twojego sukcesu.

Przemawianie do grup zwiększa Twoją pewność siebie

Na pewno pamiętasz, jak na studiach duża część Twoich kolegów i koleżanek stwierdzało jednogłośnie, że boją się publicznych wystąpień, że wtedy umierają. Jednak, wystąpienia publiczne, prezentacje na spotkaniach i elokwentna wymowa w małych grupach może zrobić więcej dla Twojej kariery, niż niemal, każda inna okazja.
Pamiętaj, aby w trakcie przemawiania niezależnie od ilości grupy, tego kim są, w jakim celu się zebrali, mów jasno i prosto. Jeśli zaczniesz używać wzorców wyrazowych, które do Ciebie nie pasują, osiągniesz sukces w zmuszeniu siebie do bycia sztywnym i nienaturalnym.

Dbaj o swój wizerunek w formie pisemnej

Twoja autoprezentacja poprzez pisanie sprawozdań, emaili, korespondencji, oraz wszystkich innych form komunikacji pisemnej jest twarzą, która najczęściej przedstawia miejsce pracy. W korespondencji emailowej przeważa język nieformalny. To błąd. E-mail w pracy jest formalnym narzędziem komunikacji i powinien wyglądać jak formalna komunikacja z powitaniem (Droga Mario),  zamknięciem (Pozdrawiam serdecznie) oraz podpisem, który mówi kim jesteś, jakie masz stanowisko, w jakim departamencie pracujesz oraz adres pracy i numer telefonu.

Networking to sukces

Twój udany wizerunek wypracowany poprzez przemowy, spotkania twarzą w twarz, komunikacji pisemnej oraz wygląd dadzą większe możliwości w networkingu.
Networking jest to budowanie profesjonalnych, obustronnych relacji w celu uzyskania przez obie strony wyznaczonego celu. Twój wizerunek i komunikację, którą uprawiasz mają decydujące znaczenie w rozwijaniu relacji w networkingu, a co za tym idzie sukcesu. Ludzie zawsze budowali nieformalne sieci kontaktów, ale dopiero systematyczna budowa relacji z zawodowymi przyjaciółmi i przyjaciółmi ich przyjaciół przyniesie korzyści.
Jeśli pomyślnie rozwijałeś swój profesjonalny wizerunek poprzez spotkania twarzą w twarz, komunikację pisaną i mówioną oraz wygląd, Twoja kariera wzniesie się jak Dedal i dotrze do celu.
Budowa wizerunku, oczywiście pozytywnego traktuję jako podstawowy element swojego biznesu. Dlatego, przykładam wagę do każdego z wymienionych elementów robię tak dlatego ponieważ wizerunek osobisty tworzy się niezależnie od naszej woli, a wpływ na niego mają wszystkie nasze aktywności".

Źródło:  http://blog.kazimirowicz.pl/emarketing/wizerunek/jak-budowac-wizerunek-osobisty/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz