wtorek, 28 lipca 2015

Projekt Polsko - Fiński

Ważne i cenne doświadczenie dla mnie.
Budowanie takiej relacji z drugim człowiekiem by mógł zobaczyć swoją przestrzeń życiową i zawodową.
Budowanie relacji polegającej na byciu z drugim człowiekiem tu i teraz.
Budowanie relacji polegającej na towarzyszeniu drugiemu człowiekowi w procesie jego zmian.
Jestem wdzięczna za możliwość doświadczania tego.

Czym jest dla mnie poradnictwo socjodynamiczne?

Poradnictwo socjodynamiczne jest dla mnie towarzyszeniem drugiemu człowiekowi w procesie jego zmian, które prowadzą do rozwoju osobistego i zawodowego.
Pomagając odkryć klientowi jego zasoby, on sam dostrzega, że dzięki nim będzie mógł rozwiązać swoje problemy, nie oczekuje od doradcy gotowych rozwiązań.
W poradnictwie socjodynamicznym ważne jest dla mnie samo spotkanie z klientem, polegające na zbudowaniu takiej relacji, dzięki której osoba uczestnicząca w tym procesie będzie miała świadomość, że choć przez chwile nie będzie oceniana przez pryzmat swoich problemów.
Tylko taka relacja opierająca się na wzajemnym szacunku i zrozumieniu, daje szansę klientowi na odkrcie rozwiązań, których do tej pory nie widział.
Praca w nurcie socjodynamicznym wpływa również na mój własny rozwój, uczy pokory i dystansu do samej siebie.
Wskazuje również kierunek, w którym powinnam zmierzać na drodze własnej przemiany, by jeszcze lepiej „służyć” drugiemu człowiekowi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz